Een eeuw lang actief voor Hoorns erfgoed

Oud Hoorn Winkel

Onlangs verschenen:

Aankondiging

Hoorn in de twintigste eeuw

Auteur: Diverse auteurs

Het boek HOORN IN DE TWINTIGSTE EEUW  VERSCHIJNT DIT JAAR!.

Op zondag 19 november 2017 wordt tijdens onze jubileummiddag in schouwburg het Park het boek ‘Hoorn in de twintigste eeuw’ gepresenteerd.

Een groep enthousiaste schrijvers heeft de  geschiedenis van Hoorn in de afgelopen eeuw uit het stof gehaald en uitgebreid beschreven. Heel veel onderwerpen komen aan bod zoals onderwijs, sport, volkshuisvesting, economie, gezondheidszorg, kunst en cultuur, bevolking, sociale zaken, religie, bestuur en openbare orde, WOII en monumentenzorg . Ook voor een ieder, die een deel van deze eeuw heeft meegemaakt, zijn er onbekende verhalen maar is er ook veel herkenning van vergeten gebeurtenissen. En dan vooral de vele -vaak onbekende -foto’s en illustraties.

Het wordt een prachtig boek in twee delen, totaal 800 pagina’s lees- en kijkplezier, dat dankzij vele sponsoren en subsidies voor een zeer aantrekkelijke prijs kan worden aangeboden. Voor wie wil kunnen deze delen ook in een prachtige cassette geleverd worden.

Als u vóór 20 augustus inschrijft, betaalt u slechts € 30,-  i.p.v. € 39,50. Met cassette € 10,- extra,  maar dan hebt u wel een juweel voor uw leestafel of boekenkast.

Bovendien wordt uw naam opgenomen in de lijst van intekenaren. Geef dat a.u.b.  duidelijk aan op het aanmeldingsformulier op de website.

Tot 10 november geldt wel de korting maar na 20 augustus kunnen we uw naam niet meer opnemen of de cassette leveren, dus bestel vandaag.

Voor vragen secretaris@oudhoorn.nl  of telefonisch  via het Verenigingsgebouw  0229 273570.

Voorinschrijving en korting

Via Oud Hoorn is het mogelijk in te schrijven en te profiteren van een korting op de verkoopprijs. Bij voorintekenen kost het boek € 30,-, daarna € 39,50. De betaling dient voor 20-08-2017 binnen te zijn op rekeningnummer NL 56 RABO 0329 7027 26 t.n.v. Publicatie Stichting Bas Baltus te Hoorn. Graag duidelijk vermelden: HOORN IN DE TWINTIGSTE EEUW
Het boek kan na verschijning worden opgehaald bij de Vereniging Oud Hoorn, Onder de Boompjes 22, 1621 GG Hoorn. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met secretaris@oudhoorn.nl of 0229 273570.

Voorinschrijven kan tot 20-08-2017

Bestel hier het boek Hoorn in de twintigste eeuw

In de etalage:

Jan Albertsz Rotius

Meesterschilder van Hoorn

Auteur
Blanken, Esther; Brozius, John; Ekkart, Rudi; Kuus, Saskia; Meijer, Fred; Puttelaar, Carla van de
Uitgever
Publicatiestichting Bas Baltus
Jaar
978-90-76385-18-1
Prijs
€ 30,00

Hij was de hofleverancier van de elite van Hoorn; Jan Albertsz Rotius, meesterschilder. Zijn schilderijen behoren tot het beste wat de schilderkunst in West-Friesland heeft voortgebracht. Toch is zijn vakmanschap voor het grote publiek te lang verborgen gebleven.Dit boek, uitgebracht ter gelegenheid van het 350-jarige sterfjaar van Rotius, brengt daar verandering in. Een team van kunsthistorici belicht het rijke oeuvre van deze ondergewaardeerde meesterschilder en plaatst het in de (kunst)historische context van zijn tijd. Daarmee is het boek tevens een rijke bron van informatie voor de geschiedenis van Hoorn in de Gouden Eeuw.(achterkant boek)

Hoorn in de verdrukking

Uit de nagelaten bescheiden van Mevrouw C. Kerkmeijer -de Regt. Overwegend met foto's van J.D. Osinga sr.

Auteur
Kerkmeijer - de Regt, Christina
Uitgever
Publicatiestichting Bas Baltus en Kerkmeijer - de Regt Stichting
Jaar
978-90-76385-17-4
Prijs
€ 14,95

Woord voorafIk ben met het volgende relaas begonnen in October 1940. Het is mijn bedoeling te vertellen wat er sedert de 10e Mei 1940 is voorgevallen. Vele gebeurtenissen worden in oorlogstijd niet in de couranten vermeld en later zal men daardoor een niet geheel juist beeld krijgen van de werkelijke toestand en van wat er in de burgers omging. Ik vertel hier alleen wat ik zelf meegemaakt heb; er wordt zoveel gepraat en overdreven; veel verhalen zijn zo fantastisch, dat men er toe komt alleen te geloven wat men met eigen ogen gezien heeft.C. Kerkmeijer - de Regt

Voordelige boekenpakketten

Pakket 1

Boekenpakket 1 is in de oude samenstelling niet meer leverbaar. Een nieuw pakket wordt voorbereid.

Pakket 2

Boekenpakket 2
Drie boeken € 19,75

Speciaal samengesteld pakket (2) met 3 prachtige boeken uit de winkel van Oud Hoorn.
Maria in Hoorn (€ 10,00)
Lutherse Kerk in Hoorn (€ 13,60)
Van Koffiehuis tot Theater (€ 24,95)
Totaalprijs € 48,55

Nu speciale pakketprijs € 19,75

Pakket 3

Boekenpakket 3
Vijf boeken € 22,50

Speciaal samengesteld pakket (3) met 5 prachtige boeken uit de winkel van Oud Hoorn.
Orgels in Hoorn € 6,80
Grote Oost 7 € 6,80
Grote Oost 16 € 6,80
Grote Oost 58 € 6,80
Sint Jans Gasthuis te Hoorn € 22,45
Totaalprijs € 49,65

Nu speciale pakketprijs € 22,50

Ook in de winkel:

Bestellen:

Boeken en tijdschriften zijn online via het contact formulier te bestellen. Posters niet.
De winkelprijs wordt verhoogd met verzendkosten.

Betalen:

Nadat u van ons het totaalbedrag heeft doorgekregen kan dit worden overgemaakt naar: NL86 INGB 0002 1448 88, t.n.v. Penningmeester Vereniging Oud Hoorn o.v.v. de naam van het gewenste artikel. Het artikel wordt verzonden na ontvangst van de betaling.
Betalen vanuit het buitenland:
IBAN: NL86 INGB 0002 1448 88
BIC: INGBNL2A

Adres:

Vereniging Oud Hoorn
Oost-Indisch Pakhuis
Onder de Boompjes 22
1621 GG Hoorn
Tel.: 0229 - 27 35 70
E-mail: info@oudhoorn.nl

Openingstijden:
Dinsdag en donderdag: 10.00 uur - 16.00 uur