Reinder Marinus Johan van der Vlugt

* Hoorn, 4 juli 1924
† Hoorn, 7 februari 1944 oud 19 jaar

Laatste rustplaats: onbekend

Reinder van der Vlugt had een kantoorbaan bij het Provinciaal Elektriciteitsnetwerk ( P.E.N.) op de Geldelozeweg, in het gebouw waar tegenwoordig distilleerderij Schermer zit. In dat gebouw zat destijds ook het P.W.N. (water). Hij is op zijn werk opgepakt en in Duitsland tewerkgesteld. Dat gebeurde samen met .... Groen en Christiaan Rhodens (zie elders op deze website). Waar hij heeft gewerkt is niet bekend (in elk geval niet in het bedrijf waar Rhodens werkte). Daar is hij door de zware lichamelijke omstandigheden ziek geworden. Hij is op teruggebracht naar Nederland, waar hij korte tijd na aankomst is overleden.

Voor de onthulling van de plaquette op 4 mei 1953 was de uitnodiging gericht aan zijn vader, dhr. S.M. van der Vlugt, Venenlaan 150.

Bronnen
* Westfries Archief toegangsnummer 0624 'Comité voor de oprichting van een gedenkteeken voor de oorlogsslachtoffers, Hoorn'
* Mondelinge informatie: ...

Research, samenstelling en teksten: Peter Tack